Forsikringsselskabet Gjensidige har annonceret, at de vil afslutte deres sponsorat af den danske Kvindeliga i fodbold til sommer. Efter seks års samarbejde med Kvindeligaen, meddeler selskabet via en pressemeddelelse, at de nu trækker sig som hoved- og navnesponsor.
Samarbejdet med Gjensidige afsluttes
Den danske landechef og direktør for privatkunder i Gjensidige, Iason H. Johannessen, udtrykte glæde og stolthed over at have været en del af udviklingen af dansk kvindefodbold siden 2019. Han forklarede dog, at forskellige forventninger til fremtidigt samarbejde har ført til beslutningen om at afslutte partnerskabet.
Kvindedivisionsforeningen leder efter ny partner
Den tidligere hovedsponsor, 3F, havde i over 15 år før Gjensidige lagt navn til ligaen. Katja Moesgaard, forperson i Kvindedivisionsforeningen, roste samarbejdet med Gjensidige og ser nu frem til at engagere en ny partner, der kan hjælpe med at styrke de vigtigste aktører i dansk kvindeelitefodbold på klubniveau. I lyset af disse ændringer er det vigtigt for klubber som AGF at forberede sig grundigt til deres kampe, såsom den kommende træningskamp mod OB.
Fremtidige udfordringer og muligheder
Fortuna Hjørring ligger i øjeblikket på førstepladsen i ligaen med et forspring på seks point ned til de forsvarende mestre fra FC Nordsjælland. Forårssæsonen begynder i midten af marts, hvilket markerer begyndelsen på det sidste halvår, hvor Gjensidige vil have sit navn knyttet til Kvindeligaen.