Gjensidige trækker sig som sponsor for Kvindeligaen i sommer
Kvindedivisionsforeningen sætter kurs mod nye partnerskaber
Forsikringsselskabet Gjensidige, der har været hoved- og navnesponsor for Kvindeligaen i de seneste seks år, har meddelt, at de trækker sig fra deres sponsorat til sommer. Beslutningen kræver, at Kvindedivisionsforeningen nu skal på jagt efter en ny hovedsponsor.
Afgang efter succesfuldt samarbejde
I en pressemeddelelse udtaler Iason H. Johannessen, dansk landechef og direktør for Privat i Gjensidige: “Vi er glade og stolte over at have været en del af den udvikling, som dansk kvindefodbold har gennemgået siden 2019.” Han tilføjer, at parterne har forskellige forventninger til et fremtidigt samarbejde, hvilket har ført til beslutningen om at afslutte partnerskabet.
Tidligere og fremtidige sponsorer
Inden Gjensidige trådte ind som hovedsponsor, havde 3F lagt navn til ligaen i mere end 15 år. Katja Moesgaard, forperson i Kvindedivisionsforeningen, udtrykker stor taknemmelighed over samarbejdet med Gjensidige og ser frem til at finde en ny partner, der kan være med til at accelerere ligaens udvikling.
Status og fremtidige udsigter for Ligaen
Den aktuelle sæson i Kvindeligaen ser FC Nordsjælland som de forsvarende mestre, mens Fortuna Hjørring fører tabellen med et forspring på seks point. Forårssæsonen starter i midten af marts, hvilket bliver det sidste halve år, hvor Gjensidige er navnesponsor for ligaen.