Spring til indhold Spring til sidepanelet Spring til sidefod

Det årlige cykelløb i Andalusien starter med en etape, der lover masser af spænding for både cykelryttere og tilskuere. Løbet, som tager sit udgangspunkt i Torrox Costa og slutter i Cueva de Nerja, byder på hele 3114 højdemeter over 162,6 km. Ruten er kendt for sine mange stigninger, heriblandt Alto Mirador de Axarquia og Alto del Zurron, som forventes at teste rytternes udholdenhed fra starten.

Vejrforhold og vindretning kan spille en rolle

Rytterne kan forvente en god dag vejr, hvor temperaturen stiger fra 16 til 18 grader, men der er en mindre risiko for regnbyger inde i landet. Vinden forventes generelt at komme fra syd, hvilket kan give rytterne fordelagtig vindretning på visse strækninger, men også en udfordring med sidemodvind på nedkørslerne.

Favoritter og mulige overraskelser

Mange spændende navne er med i år. Maxim Van Gils, der allerede har vist god form i år, er blandt favoritterne. Hans styrke i opadgående sprinterfinaler gør ham til en vigtig spiller. En anden stærk kandidat er Tom Pidcock, som kommer med stærke præstationer i rygsækken fra tidligere løb. Også Axel Laurance og Tobias Johannessen er navne, der kan overraske, især hvis de formår at holde sig i topgruppen under de udfordrende stigninger. For dem, der er interesserede i andre intense sportsopgør, kan det være spændende at read about hvordan “AGF vs Brøndby: Intenst Pokalopgør Minut for Minut” unfolded.

Taktik og strategi vil være afgørende

Etapens struktur giver mulighed for, at stærke klatrere og hold med gode taktiske evner kan få en fordel. Selvom det bliver krævende at bryde fri fra hovedfeltet på de tidlige stigninger, vil nøglehold som UAE og Movistar sandsynligvis forsøge dette. Derudover er det muligt, at taktiske ryk fra hold som Uno-X og Red Bull kan spille ind i deciderende brud undervejs.

Afsluttende spurt vil give finale drama

Hvis rytterne når frem til den afsluttende spurt i Cueva de Nerja, vil det blive en dramatisk afslutning, da den sidste kilometer stiger med 4,1%. Dette segment bliver afgørende for dem, der ikke får lukket huller inden da. Ryttere skal manøvrere igennem flere rundkørsler inden den sidste spurt, hvilket også kan skabe muligheder for at lave forskelle så tæt på mål.

Vis KommentarerLuk Kommentarer

Efterlad en kommentar

0.0/5